Forever Young

Don't forget to LOVE yourself
Wednesday, June 20, 2012 ? 0 FingerPrint ?



Sayang diri sendiri or Sayang orang lain lagi penting ??

Yang mana satu lagi penting ? Sayang diri sendiri or sayang orang lain yang lagi penting ? Jangan cakap dua-dua . Gua kasi pilih satu je . Siapa jawab dua-dua memang nak kene Sekeh . Hahaa :D

FYI , Kita hidup ni memang kena saling menyayangi . Memang kena sayang diri sendiri and orang lain . Tapi biarlah kena dengan caranya . Silap cara boleh makan diri tauu .

Kalau kita tak sayang diri sendiri. siapa lagi yang nak sayang kita ?

Tepuk dada tanya hati . Adakah anda sayang diri anda ? or anda lebih sayang kepada Girlfriend , Boyfriend anda ? Fikirkanlah . . . 
Kalau kita tak sayang diri kita , biarkan diri rosak dengan benda yang bukan-bukan . Siapa lagi yang akan sayang kita ? Kalau kita dah rosak ,  ada ke yang mahukan kita ? so before nak buat apa-apa  fikirkan dulu tentang diri sendiri . Jangan biarkan orang berharap kepada kita sedangkan diri sendiri pun tak boleh diharap ^^

So jadikanlah Al-Quran sebagai Pegangan Hidup . Mengadu pada manusia , manusia hanya boleh dengar and says " kesiannya.. sabarlah ye "
tapi kalau kita mengadu pada ALLAH , pada Family . Segala masalah pasti akan dapat diselesaikan . Ingatlah , walaupun orang sekeliling benci and hina kita . Family kita akan tetap sayang kita and terima kita walau macam mana sekalipun . Jangan pernah lupakan family meskipun anda sedang berbahagia bersama couple anda :)


Apa-apa pun , Saya hanyalah manusia biasa yang ada baik buruknya . K assalamualaikum ...




Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post